Oficiálním dnem Černého pátku v roce 2023 je 27. listopadu. Černý pátek, tj. Černý pátek, je největší nákupní akcí roku, téměř všichni se na toto období těší. Pokud máte rádi prodej nebo obrovské slevy, propagační akce, jste na správném místě. Najdete online nabídky od stovek prodejců.
Během tohoto období máte možnost nakupovat za nejlepší ceny ve vybraných internetových obchodech po celé zemi. Neváhejte, využijte slevových kódů, kupónů a nakupujte za obrovskou slevu. S pátečními akcemi můžete ušetřit více.
Černý pátek byl původně jeden konkrétní den, kdy prodejci zaplavili nakupující velkými slevami. Dnes je to všechno o nakupování se slevou (online). Mnoho lidí stále hledá černý pátek tímto způsobem: oblíbené produkty, obrovské slevy.
V angličtině fenomén Black Friday přerostl svůj původní význam a není to jen poslední listopadový pátek, kdy můžete nakupovat s obrovskými slevami. Mnoho prodejců začíná toto období před Černým pátkem.
Černý pátek vznikl v Americe, kde byl čtvrtý listopadový pátek pojmenován podle pátku po Dni díkůvzdání. V tomto období zahajují prodejci předvánoční nákupní období velkými výprodeji.
Na rozdíl od svého názvu není černý pátek smuteční událostí. Jeho vznik se vysvětluje tím, že pátek po svátku Dne díkůvzdání, čtvrtý čtvrtek v listopadu, je dnem, kdy většina maloobchodníků mění své roční obchodní zisky na zisky černé. Proto mnozí prodejci čekají až na toto období, aby v předvánočním období sklidili plody své celoroční práce.
Akce na Černý pátek vyhlašuje stále více prodejců ve stále více zemích, protože konec listopadu je pro mnohé již obdobím vánočních výprodejů. Maloobchodníci, kteří nechtějí zůstat pozadu v tomto závodě o slevy, se určitě zapojí do tohoto šílenství.
Černý pátek přišel do Maďarska v roce 2014 a v první řadě ho zavedli velcí hráči na trhu elektronického obchodu.
Zřejmě ne. V dnešní době má každý obchod, který za něco stojí, svůj internetový obchod, takže můžete využívat akční nabídky online. Tuto stránku jsme vytvořili pro shromažďování těchto online slev.
Pokud nechcete na Černý pátek nakupovat online, vyplatí se navštívit velká nákupní centra, kde si téměř v každém obchodě můžete vystát frontu u pokladny.
Největší obchody jsou ve slevě
Tento černý pátek si můžete vybrat z edigital black friday, euronics black friday a emag black friday. Z Alza Black Friday samozřejmě nesmí chybět decathlon black friday a ikea black friday, zara black friday, bershka black friday.
Možná jste se nikdy nezajímali o to, kde celá ta mánie začala, proč černý pátek a proč zrovna Black Friday. Ale jak se říká, všechno má svůj příběh a černý pátek není výjimkou. Navíc je jeho původ opředen mýty, kdyby jeho jméno nebylo tak trochu záhadou.
Navzdory všeobecnému přesvědčení se tento název poprvé nepoužil pro označení nákupní horečky, která svátku předcházela, ale pro označení kolapsu amerického trhu se zlatem 24. září 1869. Stalo se to, že dva ambiciózní žraloci z Wall Street, Jay Gould a Jim Fist, začali skupovat akcie zlata, zvyšovat jejich ceny a pak je prodávat s neuvěřitelnými zisky. Jejich plán se však v „pátek“ zvrtl a akciový trh se propadl, což vedlo k bankrotu bohatých i chudých.
S obchodováním mnohem více souvisí, i když poněkud nepřesná a mnohými odmítaná, teorie, že společnosti označovaly své ztrátové dny červeně a ziskové dny černě. V pátek po Dni díkůvzdání vykázala většina účtů obchodníků kladný výsledek, takže tento den byl označen černě.
Skutečný kořen názvu se začal šířit někdy v 50. letech 20. století. Tehdy policie ve Filadelfii označila chaos po Dni díkůvzdání za černý pátek, protože ulice zaplavili turisté a obyvatelé předměstí, kteří se následující den vydali na fotbalový zápas mezi armádou a námořnictvem. Zatímco tento dav znamenal pro obchod zvýšený provoz, místní strážci zákona se kromě krádeží potýkali s dlouhými a frustrujícími směnami.
V šedesátých letech se černý pátek stal ve Filadelfii samostatným pojmem, ale bohužel jeho základní význam měl stále negativní podtext. Aby proti tomu bojovali a vytvořili pozitivnější vnímání, spojili se prodejci, aby tento den více přiblížili začátku vánočních nákupů a očekávání. Iniciativa byla tak úspěšná, že se koncem 80. let tento termín rozšířil po celé Americe a pronikl i na další kontinenty.
Mnoho internetových obchodů nabízí jednodenní propagační akce – jako je Den elektronického obchodu, Černý pátek, Kybernetické pondělí a další marketingové akce – za účelem slev svých produktů, většinou kvůli dodatečným příjmům, ale tyto akce slouží také k osvětě uživatelů internetu o výhodách nakupování online.